posted by L
Jeg og Camilla var å gikk tur forrige uke på melsom- Gamle VGS skolen som vi begge har gått på! Vi rente vi litt etter på ridebanen der, Peggy er såå flink! Imponert av den lille skapningen.
Fine Ivy'n min! Rutetrening!Peggy! Begynner å bli stor :)
Peggy møter griser!
posted by L
Så det er også litt tid for vårrengjøring da... Mannen ute, og jeg inne!
Kjøpt nye gardiner, og driver og ommøblerer og skal få ut den brune sjenken, og inn med en sort hylleting fra ikea. Også har jeg bestilt nye bilder som skal på veggen her :) Tatt ned det store røde bilde som var i stuen, så blir det bra. Planen er å kjøpe ny stor tv som skal henge på veggen.
Flinke mannen som kjøpte blomster til meg! påsketulipaner selvsagt :)
Flinke vindusvaskeren min!
posted by L
Lenge siden sist! Vi har ikke hatt internett hjemme på leenge- Og fy søren så godt det var å få det igjen! Drittlei av å måtte reise til andre for å betale regninger osv osv. (Også sjekke facebook og mail da :P ) Imens vi var nettløse så har Sophia rukket å bli 2 mnd gammel. Fy søren så fort tiden går!! Kan ikke skjønne det, føles ut som om hun akkurat har kommet- Men på samme tid så føles det også ut som om hun har vært hos oss i evigheter :) Tiden nå er superfin syntes jeg, hun smiler maaasse og lager de beste pludrelydene! Gråter sjeldent, bare hvis vi er for trege med maten.
Ja også har jeg tatt permanent! Jeg liker det veldig, stod mellom dette og klippe av meg håret, mer eller mindre :P Og frisøren min er virkelig den beste! Det tok jo evigheter å lage krøllene, men tiden gikk kjempefort når man har en så god samtale partner.
Vi har brukt tiden på å gå turer rundt omkring, og kose oss i fin været! Snøen er så og si borte nå og det er vaaarmt ute!! Så deilig! Litt bilder som har blitt tatt i mellomtiden
Lyra&Pil
Fiine Ivy'n min
Litt fra turen vi gikk langs kyststien ved jarlsberg, Tønsberg.
posted by L
posted by L
Det er så mye ting overalt... Jeg har et rotehjørne, som ser ille ut så og si hele tiden!! Tenkte å få fikset seg. Itillegg har vi(mannen...) sortert ting på soverommet og bare plassert det rett utenfor soveromsdøren, så det må neddi søpplesekker og opp på lofte til pappa, har jo null lagringsmuligheter her!
Bare så det er sagt, ser ikke sånn ut hele her altså! Hehe :p
posted by L
posted by L
Jepp. Jeg hadde hele fire timer fri ikveld! Vi bestemte oss idag for å gi henne morsmelkerstatning på flaske så jeg kunne komme meg ut noen timer- Og det var virkelig godt :) Misforstå meg ikke, jeg trives veldig veldig godt som mamma! Men etter nesten 6 uker med å være hjemme eller ute bare med baby så trengte jeg litt fri... Tok med med Ivy og var med på trening i Horten hundeklubb, jeg trives SÅ godt i den klubben. Var kjempefornøyd med I, vi har ikke trent siden oktober/november og alt sitter jo fortsatt! Introduserte hopp over hinder for henne, og hun tok det fint :) Kjempegøy når det går så bra!
Hjemme hadde alt gått bra med Sophia og pappan hennes! Hun tok flasken fint (Mat er mat, samme hvor det kommer fra...) og jeg hadde en helt ny energi etter å ha vært borte noen timer, er godt å kjenne litt på savnet også :)
Ikveld ble det sen middag idag, men nam! Scampi i kokosmelk med sursøt saus i med wok grønnsaker og fullkornsris :) Enkelt og kjempegodt.
posted by L
Tenkte å lage med hvit sjokolade, men etter at mannen var i to forskjellige butikker for å så ringe og spørre om det var VELDIG nødvendig med hvit sjokolade skulle han prøve å dra til flere butikker og finne... Men gikk greit med vanlig sjokolade! Byttet ut hvit sukker med brunt, og vanlig mel med spelt mel :)
Oppskriften fikk jeg av Jenny, vi bakte det mye da jeg bodde hos foreldrene hennes- Dog ikke helt denne oppskriften :)
240 gr smør
6.5 dl Speltmel
1 1/2 dl brunt sukker
2 egg
1/2 ts vaniljesukker
½ ts natron
1 pl kokesjokolade
1/2 pakke hasselnøtter
Rør smør, tilsett ½ part av mel og sukker – sÃ¥ egg, og sÃ¥ resten av det tørre.Rør inn hakket sjokolade og nøtter.
Fast deig – settes med skje pÃ¥ plate.
190 grader i 10 minutter.
posted by L
Yes, det går dagen min i om dagen! Det er forferdelig vær ute nå- Om man har langhårede hunder som samler halve skogen og gjerne en sølepytt eller to i pelsen sin! Men skal ikke klage, er ikke som om jeg har noe jobb eller fulltidskole om dagen uansett, så går fint.
Igår var det hjemmelaget pizza som stod på "tapeten" her hjemme! Var utrolig godt, når jeg er alene så spiser jeg jo som regel bare linser med noe, eller havregryn og melk. Det er kjedelig å lage mat til seg selv og spise det alene rett og slett... Mister motivasjonen da! Idag er det lasagne med salat og hvitløksbrød, og tenkte å bake Cookies senere idag, vi får se hvor mye jeg rekker!
Ellers så var vi på helsestasjonen med snuppis som veier nå hele 3.9ognoe kg! (Jeg er IKKE flink på å huske tall, det er pappan hennes sin jobb å gjøre!) alt så bra ut og hun legger på seg mer enn gjennomsnitte som hun skal, og var sterk og fin i nakken- Det liker vi :) Ser forøvrig ut til at hun får mine brune øyne- Like that!
posted by L
Det er godt jeg ikke har penger nå for å bruke på sånt!
http://www.oasis-stores.com/dresses/dept/fcp-category/categorylist?resetFilters=true
posted by L
Jeg har så innmari lyst til å male vuggen hennes hvit! Jeg er IKKE glad i trefarger, men det er mye jobb å få den pen, er ikke bare å kjøpe hvit maling og klæsje på akkurat. Itillegg så påstår folk at jeg burde aldri få en malerkost i hendene mine! Jeg skjønner ikke hvorfor... Det har sikkert ikke noe med at jeg søler noe helt forferdelig, og de få gangene jeg har blitt satt til å (prøve) å male vegg/tak så har jeg endt opp med feks maling i øynene, inn i munnen (haha.) dryppet maling bortover gulvet (Jeg tenkte jo ikke på at jeg gikk med malerkosten i hånden liksom!) osv.. Men jeg har lyst da!
Etter jeg ble mamma skjønte jeg endelig utrykket med at de er søte når de sover. Joda, de er søte ellers og- Men det er en egen ro over en baby som sover sin søteste søvn! Hadde hun bare gjort dette om natten og ;)
Ellers så kommer min bedre halvdel (Høhø, he wishes!) hjem idag, så får komme meg rundt og gjøre litt ting, dagen går utroolig fort!
posted by L
Da har jeg blitt student igjen, igjennom nettstudie stedet NKI :) Må jo ha noe mer å henge fingrene i liksom... Baby og to hunder er jo ikke nok;)
posted by L
posted by L
Hvordan klare to hunder, holde hjemmet ok, ha en kronisk sykdom og en baby som nekter å sove om natten, helt alene?
Kaffe og Estee Lauder Advanced Night Repair.
Hadde sett ut som en levende zombie ellers!